Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2007 02:35 - темата е БОЙНИ ИЗКУСТВА
Автор: nightmear Категория: Изкуство   
Прочетен: 2988 Коментари: 11 Гласове:
0



Няма да ви насочвам към нещо определено, нека всеки да напише какво мисли за бойните изкуства. Вътрешни стилове , външни стилове .....
просто кажете какво мислите.
ВИЕ СТЕ :



Гласувай:
0



Предишен постинг

1. hinki - Бойното изкуство ...
28.05.2007 23:15
е защита. Или по-скоро ЗАКРИЛА.
цитирай
2. podlopioner4e - :)
30.05.2007 01:38
Според мен основната идея на бойните изкуства е да научат хората да застават на правилното място в правилния момент и да реагират по правилния начин!
цитирай
3. nightmear - Добре :) podlopioner4e
30.05.2007 01:52
Наистина интересна гледна точка. Много добре синтезираш нещата. :) Птосто няма какво да добавя.
цитирай
4. podlopioner4e - :)
31.05.2007 15:03
Благодаря ти! :)
само че едно е да знаеш а друго да можеш... такаче трябва яко бачкане...:)
Ти какво правиш тренираш ли?
цитирай
5. nightmear - За podlopioner4e
31.05.2007 18:57
Какво да ти кажа :] За сега я карам все още така, без инструктор. Все пак трябва да съм благодарен че въобще има с кого да тренирам. С онова момче (бях ти споменал) намираме време за тренировки въпреки всичко. Има и известен напредък, все пак без учител - трябва да съм доволен и на това :)
цитирай
6. podlopioner4e - :)
01.06.2007 13:57
:)
Абе пак добре, че се занимаваш:) аз също от време на време се пораздвижвам, но не е сериозно така... Още малко остана да скалъпя сесията и мисля по-сериозно да се поразвихря:)
Аиде до скоро и успех!
:)
цитирай
7. анонимен - насилие
17.04.2008 14:32
систематизирано насилие - това е бойното изкуство ...
всичко останало идва, когато се вкара в месомелачката на човешките отношения ...
цитирай
8. анонимен - мнение
17.04.2008 18:03
Последното мнение е насоено към бойните изкуства въобще, но е ограничено във същноста си. Разбира се това е гледна точка, която трябва да се вземе под внимание, когато се расъждава по тази тема. Разбира се тази гледна точка може да се представи от човек, който не се е докоснал до бойните изкуства и не ги разбира в същноста им.
Бих дал тема на размисъл на човека написал по горното мнение- Какво мисли за това как влияе дадено бойно изкуство върху личноста, и как я изгражда. Но като се замисля - все едно да дам тема за разсъждение на един сляп по рождение човек"КАКВО МИСЛИТЕ ЗА ЗЕЛЕНИЯ ЦВЯТ"
Но според мен човек само би си разширил мирогледа ако се задълбочи малко повече в тези неща, изостави наложените му мисловни модели и клишета и започне да расъждава сам.
цитирай
9. анонимен - радвам се ...
18.04.2008 10:30
... че такъв като теб се намери да ми отговори
... защо смяташ, че мнението ми е ограничено, а не изчерпателно
... защо смяташ, че не съм се докоснал до същността на бойното изкуство, до истински учители и практики
... защо смяташ, че бойното изкуство влияе на личността, а не обратно - личността на бойното изкуство
ами ако ти си в клишетата, а не аз?
ами ако ти си отказл да мислиш, а не аз?
ами ако слепия човек може да ти каже как мирише зеления цвят?
забелязваш ли, че искаш да вкараш слепия в твоя свят, вместо ти да влезнеш в неговия или да намерите пресечна точка ...
ами ако накрая на познанието има анти-познание ...

цитирай
10. podlopioner4e - :)
18.04.2008 15:04
Според мен личността се повлиява от бойното изкуство защото за да го разбереш и да постигнеш някакви резултати трябва да странеш част от него и то да стане част от теб.
Това е основанта идея на бойните изкуства а именно да се научиш да се променяш по такъв начин че да се впишеш в слабитре места на противника(условно казано... противника може и да няма такива но идеята е в правилния момент да си на точното място и да приложиш правилното усилие. Всеки трябва да се открие за да удари...:)
цитирай
11. анонимен - Мнение
18.04.2008 19:19
Смятам мнението за ограниченоименно заради това че слагаш "етикет" на бойните изкуства по принцип. В по горното си мнение забравих да спомена че моята гледна точка също е ограничена т.е. субективна. не познавам човек, който да може да разсъждава обективно. Рзбира се има хора , които се доближават до този идеал. Думите "Аз знам че нищо не знам" са познати почти на всеки.
А на въпроса (... защо смяташ, че бойното изкуство влияе на личността, а не обратно - личността на бойното изкуство) ще отговоря че процеса според мен е двупосочен.Не знам защо изключваш едно от двете. Разбира се че личноста вличе на бойните изкуства и то винаги отрицателно, докато обратното е с положителен знак.
А за клишетата : Приятелю , и двамата сме в клишетата и мисловните модели,, въпроса е до каква степен. Винаги трябва да изхождаме от презумцията че мисловните модели ни владеят. Но като се замисля, не бива да използвам думата "трябва" . Разбира се че не трябва, това е личен избор на всеки. Както по горе казах "трябва", направо вмених мисловен модел.
Разбира се че слепия може да ми каже как мирише зеления цвят, но ти излизаш от контекста на това ,което казах в предишното мнение. В стремежа си да търсиш обратния знак на това, което казвам, пропускаш същноста и идеята. Това не го казвам с идеята на спор, а чисто градивно, поне се опитвам.Слепия и виждащия имат различно познание за зеления цвят, но слепия не може да ми покаже своето перживяване за зеленото. Нито моето преживяване да покажа на слепия. Нито той ще ме разбере нито аз него. Всичко ще бъдат само думи.
Аз не мога да влезна в света на слепия, и не само в неговия. В ничий свят не мога да влезна а само в моя.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nightmear
Категория: Изкуство
Прочетен: 34482
Постинги: 3
Коментари: 39
Гласове: 21
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол