Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.11.2006 01:00 - Бойни изкуства, Даоизъм и малко мои мисли
Автор: nightmear Категория: Изкуство   
Прочетен: 6583 Коментари: 22 Гласове:
0

Последна промяна: 06.11.2006 18:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От няколко години наемрих нещо, което е направено за мен или аз за него.
С две думи-Wing Tsun. За тези, които не знаят това е китайско бойно изкуство.То спада към така наречените Вътрешни стилове.
От начало не знам по каква причина ме привлече.Някои казват че няма случайни неща, знам ли. Но в крайна сметка това е моят ПЪТ.
Странно е как масовият човек има толкова изкривена представа за бойните изкуства въобще...
Хората виждат само бойните умения, но те сами по себе си не са нищо.Те сасамо върхът на айзберга.Те са по скоро само инструмент за постигане на едно особенно състояние на духът, но не може да се обясни.Може само да го имаш.Ако не го притежаваш, няма и да го разбереш. 
Корените на Wing Tsun ( или духовната страна)  е в Даоизма. Но и с това учение малко хора са запознати.
Който се е знимавал малко повече с бойни изкуства, неминуемо е достигнал до проблясъка че те всички са еднакви.Само външната форма е различна, а сърцевината, същноста ..... всички са едно.
Много съм разочарован от хората (по принцип). Винаги разрушаваме, рядко градим.С лека ръка си рушим отношенитя с околните, обиждаме с лека ръка, нараняваме човека до нас с лека ръка, озлобени сме, рядко се усмихваме, все бързаме и нямаме време да погледнем дърветата и птиците около нас, не знаем значението на думата "любов".
Обезличили сме от безмислена употреба думите. Забравили сме истинското им значение. 
В този свят на пари думата любов е празна, куха и изтъркана. Хората са я обезличили от безхаберна употреба.
Всеки ден виждате по улиците хора с лъскави коли и всякакви други "предмети на благополучието" , но знайте че кагато са сами и няма пред кой да позират, те чувстват празнота. Толкова е голяма тя че нито с колите, нито с платените жени, нито с каквото и да е могат да я запълнят.
Няма и да си го признаят - за нищо на света .
Това им е най-голямото наказание. А най-отчайващото е че ключът е в тях самите и те не го осъзнават.
Ключът на щастието е в самите нас, не го търсете другаде !
Подвоумих се за момент, но все пак ще ви разкажа една (китайска) притча:

Живяла една жена в едно малко селце. Денят превалял и вече се смрачавало, когато жената си изгубила иглата в къщата.Но тя нямала свещ, защото била бедна и нямало как да свети, за да търси иглата.
Тогава тя излязла на улицата да я търси, кадето още се виждало.
Съседите се почудили какво търси така усърдно пред вратата на къщата си.
Попитали я : 
-Изгубила ли си нещо, кажи какво търсиш че и ние да ти помогнем.
-Изгубих си иглата
  Казала тя.
-А каде точно я изгуби.Иглата е малка а улицата толкова голяма.
 Жената отвърнала:
-Ами изгубих я в къщата ми.
-А ! 
  Учудили се съседите.
- След като си я изгубила в къщата, защо я търсиш навън?
-В стаята ми е вече тъмно, а нямам пари за свещ.Понеже на улицата още се вижда, затова я търся там.


"Много глупава жена" биха казали някои. А не правим ли ние същото ...
Защо търсим щастието навсякаде другаде, но не и в нас. 
Тази игла, която е изгубила жената е нашето щастие.И ние правим точно като жената, търсим го някаде ...... там




Тагове:   мои,   малко,   мисли,


Гласувай:
0



Следващ постинг

1. idleman - Радвам се ,
06.11.2006 12:14
когато чета такива постинги, защото ми дават сила да продължа да вярвам в хората, колкото и да ми е трудно понякога. Аз самият съм по пътя към Вратата без вход, посочвана от будистки Учители и дълбоко вярвам, че източните религии са много по-дълбоки и по-истински от западните. А притчите им винаги ми дават материал за размисъл.
цитирай
2. анонимен - Още една китайска притча
09.11.2006 13:49
В Шанхай живеел известен ДАО истки учител, който бил прочут с уменията си да лекува и да дава полезен отговор на абсолютно всеки въпрос. Един шанхайски студент потърсил среща с Учителя, за да разреши любовна дилема и, след като три дни чакал за среща и най-накрая бил приет, се изумил колко скромно бил обзаведен кабинетът на известния Учител, който имал стотици хиляди последователи: един гол паркет, един скрин с няколко книги, едно писалище, лист хартия, перо, мастилница и нощна лампа. Това било всичко. Изненадан от видяното, студентът набързо забравил за любовните си мъки и вместо това попитал: "Учителю, Вие сте прославен и обичан мъдрец, хиляди хора в Шанхай са готови да пожертват живота си за Вас, как е възможно да живеете така? Та, дори аз, бедният студент имам повече вещи от Вас, аз, който съм дошъл да уча и съм тук за малко..."
"И аз така синко, и аз..." - отвърнал му мъдрецът

Тихомир Димитров

http://asktisho.wordpress.com

цитирай
3. sineater - супер
10.11.2006 03:05
кажи сега защо не знаеш как се пише кошмар на английскиий
цитирай
4. nightmear - ...
10.11.2006 17:26
по простата причина че не знам английски.
Аз пък ще попитам това ли е най-важното???
Мисля че можеше да направиш коментар по написаното в блога.Ако пък не предтавлява за теб интерес.... и това го разбирам. Много малко хора се интересуват от нещата , които съм написал. Разбираемо е че коментираш акаунта.
цитирай
5. podlopioner4e - Според мен идеята на притчата е че ...
07.02.2007 12:16
Според мен идеята на притчата е че човек трябва да търси това което търси там където има някакъв шанс то да бъде открито:)
цитирай
6. podlopioner4e - :)
07.02.2007 13:45
Ти къде тренираш можеш ли да ме насочиш към някой способен преподавател в София или да ми препоручаш някои web sait
цитирай
7. анонимен - За "podlopioner4e"
08.02.2007 17:44
Зависи какво бойно изкуство те интересува.
Аз познавам само Wing Tsun, и само за него мога да говоря.
За майстор мога да ти препоръчам Станислав Багалев от Пловдов. Понеже центърът на Wing Tsun е там.
Мога да ти препоръчам един БГ сайт :
http://www.wingtsun-bg.com/
цитирай
8. podlopioner4e - е аз живея в София трябва да потърся ...
08.02.2007 19:18
е аз живея в София трябва да потърся нещо тук:)
за WT питах нали с това пише, че се занимаваш... а и в краина сметка в повечето бойни изкуства краиният резултат е един и съсщ:) ако се практикуват правилно... "Пътища има много но върхът е само един" :) ако чуеш нещо за София много ще се радвам ако го споделиш с мен прегледаи www.pigua.dankin.net аз с това се занимавам но за съжаление школата ни се разпадна...
цитирай
9. анонимен - Позната история
09.02.2007 18:16
И нашият клуб в Сатра Загора почти се разпада, и от около година се развивам с един приятел отделно.
Интересът е слаб. Едната причина е слаба реклама, а другарта е че трябва много труд.
При нас няма показност и красиви удари ( нещото , което привлича хората). Красотата идва много по-късно, при високите нива и идва естествено а не се търси.
Ще разгледам този сайт, който си посочил. :)
цитирай
10. podlopioner4e - Сайтът е много добър и школата беше ...
10.02.2007 00:40
Сайтът е много добър и школата беше много добра:( но за съжаление всичко си има начало и край... явно краят на наща школа доиде:(
на мен лично не ми пука колко хора ще бъдем камо ли за реклама... които търси намира:) важното е да има добър учител аз мога и сам да тренирам. Е вярно е че в група е много по-весело и възможностите за развитие са по добри но да намериш сериозен рпеподавател е много по трудно иначе в София школи с луапта да ги ринеш но в повечето преподавателите са просто любители, което си заслужава уважението за посвещението, което са направили, но за съжаление не са достатъчно квалифицирани да преподават;( едно е да искаш друго да можеш...
ти със WT ли се занимаваш?
цитирай
11. анонимен - ...
10.02.2007 11:45
Да, с Wing Tsun занимавам. При нас тренировките са малко по - специфични. Трябва партнъор, иначе не става. Е, пак може да се развива човек но много ограничено. За истинско развитие трябва партнъор, и то да партнира адекватно.
А колкото до УШУ, с право носи определението "изкуство".
За инструкторите си прав, аз затова и ги отделям :)
Повечето са просто инструктори, но УЧИТЕЛИТЕ са малко. Аз имах щастието да попадна на такъв.
Ако си заинтересъван от WT , (аз ти го препоръчвам пореди приликата с УШУ) В София има клуб . Ако си настоятелен ще го намериш :)
цитирай
12. podlopioner4e - :)
10.02.2007 19:11
знам все пак корена е един и същ:)
и аз мислех за WT даже съм взел кординатиет на 1 клуб в младост, тия дни ми е малко лудница защото бачкам 7дни в седмицата... но скоро ще се поусвободя и ще отида да ги видя:) дано да поапдна на сериозни хора.
За тренирането с партньор опредлено си трябва то си е част от обучението няма как да се трнират техники само във въздуха... нещата са много по различни когато срещу теб има някои, който се движи и реагира на твоите движения:) аз лично за момента мога и сам да тренриам защото имам много да работя по двигателната си култура... но определено ще е по добре ако намеря учител:)
ти къде си тренирал WT?
цитирай
13. nightmear - WT
19.03.2007 21:05
Аз тренирам в Стара Загора. В момента съдбата на залата ни е неясна, но аз си тренирам отделно с 2-ма 3-ма от по старите ученици. Има все пак някаква надежда учителя ни да се върне и нещата да тръгнат както си му е реда, но за сега правя най доброто ,което може да се направи. Тренирам по полянките и парковете.
цитирай
14. podlopioner4e - :)
20.03.2007 01:29
И аз съм така... макарче нещо не съм толкова ентусиазиран, като съм сам, но какво да се прави... мисля лятото да се насоча към някоя нова група. Дано попадна на хора, които знаят какво правят:)
и вашият учител ли занима за чужбина?
цитирай
15. анонимен - WT
20.03.2007 07:15
Не, просто го притиснаха материалните проблеми. Има семейство, а парите явно не стигат и работи на 2-3 места и няма време за нищо друго. Но нещата все някога ще се подредят, не може да върви все така. А на теб ти пожелавам по скоро да намериш някой клуб :) Сам не става, духът не може да се поддържа сам :) така е, но ти го знаеш
цитирай
16. podlopioner4e - :))))
20.03.2007 11:39
Абе може и сам, но когато нещата са ти доста ясни... а аз съм още начинаещ:) благодаря ти за добрите думи:) успех и на теб!
цитирай
17. анонимен - WT
20.03.2007 19:31
Обаждай се от време на време ка зазваш как вървят нещата при теб :)
vip@abv.bg
цитирай
18. podlopioner4e - :)
06.04.2007 01:04
oki to v momenta sum v zastoi no kato po otseq malko drugite angajimenti mislq da se porazvihrq ka4estvno:) ina4e otska4am ot vreme na vreme do parka... no za seriozni rezultati si trqbva seriozna rabota:)
цитирай
19. анонимен - Въпросът на sineater е важен.
28.05.2007 23:57
Казано е, войнът върви по пътя на сабята и пътя на перото. Китайците го наричат - военната и светската страна.
Това, което пишеш, формално трябва да бъде безупречно. Както и изкуството ти. Стремеж към красота, съвършенство и истина. И да има сила.
Sineater насочва вниманието ти. Той е човек на изкуството, доколкото може да се прецени от ника му.
цитирай
20. nightmear - :)
29.05.2007 11:40
Още преди "sineater" да направи тази забележка, знаех
че съм направил грешка, но не мога да променя ника. Поне така мисля. Всичко ,което пиша се стремя да бъде безупречно като смисъл, но много малко ме интересува как изглежда външно.
Но правилно, въпросът е важен. Всеки въпрос е важен, но няма принципноважни въпроси. Има въпроси важни за моята личност, има и такива , важни за вашата личност. И не е задължително да се припокриват.
Но поне като се правят забележки за безупречност, добре е самата забележка да се напише безупречно - не мислиш ли ... ?
Ти съдиш по ника, и казваш че "sineater" е човек на изкуството. Аз съдя по написаното, и взетото отношение. Но няма да кажа нищо, всеки сам да си преценя.
За мен думите са само една опаковка, нещо с което да се прикрие това , което е. Когато истината е налице, думите са излишни. Дори думите в повечето случаи пречат за истинското общуване.
Аз обръщам внимание на същноста, не на опаковката.
цитирай
21. анонимен - search engine ranking tool backlinks services
04.10.2011 12:33
backlink solutions seo pricing <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a> backlinks free
цитирай
22. анонимен - alexa backlink backlinks service
31.03.2012 03:17
hiya nightmear.blog.bg admin found your site via yahoo but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found website which offer to dramatically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my site. Hope this helps :) They offer best <a href=http://xrumerservice.org>backlinks</a> Take care. Jason
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: nightmear
Категория: Изкуство
Прочетен: 34481
Постинги: 3
Коментари: 39
Гласове: 21
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол